Робота з обдарованими дітьми

Обдаровані діти | Лиманська ЗОШ №5

Наказ МОН від 17.08.2021 №914 “Про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад і турнірів з навчальних предметів у 2021/2022 навчальному році”

Завантажити: Наказ МОН від 17.08.2021 "Про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад і турнірів з навчальних предметів у 2021/2022 навчальному році" (Розмір: 731.6 KB, Завантажень: 13040)


Хочете зростити обдаровану дитину? Вам на допомогу – поради!!!

  • Я відповідаю на всі запитання дитини якомога терпляче і чесно. Серйозні запитання і висловлення дитини я сприймаю серйозно. У нас у квартирі стоїть вітрина, на якій дитина може демонструвати свої роботи. Я не сварю дитину за безлад у кімнаті чи на письмовому столі, якщо це пов’язано з творчим заняттям і робота ще не закінчена.
  • Я виділив дитині кімнату чи спеціальний куточок винятково для самостійних творчих занять.
  • Я показую дитині, що люблю її такою, якою вона є, а не за її досягнення.
  • Я надаю дитині можливість у виявленні турботи.
  • Я допомагаю дитині будувати її плани і приймати рішення.
  • Я намагаюся показати дитині цікаві місця.
  • Я допомагаю дитині поліпшувати результати її роботи.
  • Я допомагаю дитині нормально спілкуватися з дітьми і радий(а) бачити їх у себе в оселі.
  • Я ніколи не кажу дитині, що вона гірша від інших дітей.
  • Я ніколи не караю дитину приниженням.
  • Я купую дитині книжки за її інтересами.
  • Я вивчаю дитину самостійно мислити.
  • Я регулярно читаю дитині.
  • Я привчаю дитину до читання з дитинства.
  • Я пробуджую фантазію й уяву дитини.
  • Я уважно ставлюся до потреб дитини.
  • Я знаходжу час, щоб щодня побути з дитиною наодинці.
  • Я дозволяю дитині брати участь у плануванні сімейного бюджету.
  • Я ніколи не сварю дитину за невміння і помилки.
  • Я хвалю дитину за навчальну ініціативу.
  • Я вчу дитину вільно спілкуватися з усяким мотлохом.
  • Я спонукаю дитину вчитися вирішувати проблеми самостійно.
  • У заняттях дитини я знаходжу гідне похвали.
  • Немає тем, які я не обговорюю з дитиною.
  • Я допомагаю дитині знаходити телепрограми.
  • Я розвиваю в дитині позитивне сприйняття її здібностей. Я ніколи не відмахуюся од невдач дитини.
  • Я заохочую в дитині максимальну незалежність від дорослих.
  • Я вірю в здоровий глузд дитини і довіряю їй.

Якщо ви згодні з 20% цих порад, то вам необхідно терміново поміркувати над іншими.

Якщо ви виконуєте ці поради на 90%, дайте більше волі дитині й собі.

Якщо поради влаштовують вас і відповідають вашій програмі виховання на 50%, у вас усе має вийти, бо є на це шанси.

ПАМ’ЯТКА БАТЬКАМ ОБДАРОВАНИХ ДІТЕЙ

ü Створіть безпечну психологічну атмосферу дитині в її пошуках, де вона могла б знайти розраду у разі своїх розчарувань і невдач.

ü Не стримуйте розкриття потенційних можливостей психіки.

ü Підтримуйте здібності дитини до творчості і співчувайте у випадку невдачі, уникайте незадовільної оцінки творчих спроб дитини.

ü Уникайте однобокості в навчанні та вихованні.

ü Не позбавляйте дитину ігор, забав, казок, створюйте умови для виходу дитячої енергії, рухливості, емоційності

ü Будьте терпимі до несподіваних ідей, поважайте допитливість ідеї дитини. Намагайтесь відповідати на всі запитання, навіть якщо вони вам здаються безглуздими.

ü Залишайте дитину на самоті і дозволяйте їй займатися своїми справами. Пам'ятайте, якщо ви хочете своїй дитині добра, навчіть її обходитися без вас. Надлишок опіки може обмежити творчість.

ü Допомагайте дитині формувати її систему цінностей, не обов’язково засновану на її системі поглядів, щоб вона могла поважати себе і свої ідеї поряд з іншими ідеями та їх носіями.

ü Допомагайте дитині в задоволенні основних людських потреб (почуття безпеки, кохання, повага до себе і до оточуючих), оскільки людина, енергія якої скута загальними проблемами, рідко досягає висот у самовираженні.

ü Допомагайте дитині долати розчарування і сумніви, коли вона залишається сама в процесі не зрозумілого ровесникам творчого пошуку: нехай дитина збереже свій творчий імпульс.

ü Поясніть, що не на всі запитання дитини завжди можна відповісти однозначно. Для цього потрібен час, а з боку дитини — терпіння. Вона має навчитися жити в інтелектуальному напруженні, не відкидаючи своїх ідей.

ü Допомагайте дитині цінувати в собі творчу особистість. Однак її поведінка не має виходити за межі пристойного.

ü Допомагайте дитині глибше пізнати себе. Виявляйте симпатію до її перших спроб виразити таку ідею словами і зробити зрозумілою для оточення.

РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ З ВИХОВАННЯ ОБДАРОВАНОЇ ДИТИНИ

1. Дитина – це не експериментальний майданчик для психолого-методичних новацій та апробації, це не іграшка і не втіха, не «помічник» на старість.

2. Даруйте дитині батьківську любов, повагу, створіть умови для розвитку, дайте можливість їй жити власним життям. Не задовольняйте власні емоції за рахунок дітей.

3. Допомагайте, але не заважайте їм самим робити свій вибір.

4. Виховуйте дитину як рівну собі, тоді вона буде відстоювати власну думку, поважати інших, буде вільною, талановитою особистістю.

5. Спілкуйтесь частіше з дітьми, намагайтеся бути в курсі їх справ, підтримуйте їх у будь-якій ситуації, пояснюйте існування різних точок зору.

6. Підтримуйте родинні стосунки, влаштовуйте сімейні свята, ігри.

7. Виховуйте дитину в гармонії з природою.

8. Дайте можливість дитині спробувати себе в різних напрямках творчої діяльності, не дозволяйте кидати розпочату справу, доки не отримаєте перших результатів, щоб зробити певні висновки.

9. Спонукайте до праці, примушуйте виконувати певну роботу, навіть інколи за рахунок свого часу.

10. Радійте успіхам ваших дітей.

11. Виражайте свою любов до дітей так, щоб вони її відчули.

12. Пам’ятайте, що любов – це і турбота про інших.

13. Пам’ятайте, що проблеми дитини – це проблеми батьків і починати щось змінювати треба спочатку з себе.

ПОРАДИ БАТЬКАМ, ЯКІ ВИХОВУЮТЬ ОБДАРОВАНУ ДИТИНУ

Найперше - потрібно любити свою дитину. Приймати дитину такою, якою вона є, беручи участь у її розвитку, підтримуючи, а не нав'язуючи свої інтереси, давати дитині можливість вибору. Для розвитку творчого потенціалу, як показали дослідження, необхідна не лише адекватна оцінка сил дитини, але трішки завищена, зазнайкою вона не виросте, зате у неї буде запас сил та впевненість при невдачах, до яких треба готувати змалку.

Батьки повинні бути прикладом, адже дитина свідомо переймає вашу манеру говорити, ходити, працювати, відповідальності за доручену справу. Кожен батько повинен пам'ятати правило: "Не зашкодь!" Адже обдарована дитина більш чутлива, ранима, тому потрібно давати вільний час для того, щоб побути дитині на самоті, поміркувати, пофантазувати. За допомогою тренінгів дати їй можливість глибоко зрозуміти себе та інших. Дорослі часто батьки повинні радитися із психологом щодо виховання обдарованої дитини.

Батьки повинні завжди пам'ятати, що для обдарованої дитини творчість є життєвою необхідністю. Тому дитину потрібно готувати до спостережливості, наполегливості, формувати вміння доводити почату справу до кінця, працелюбність, вимогливість до себе, задоволення від процесу творчості, терпляче ставлення до критики, впевненості при невизначеності, гордості і почуття власної гідності, чулість до аналізу моральних проблем.

Батьки також повинні усвідомлювати, що надзвичайно велика роль у процесі формування особистості обдарованої дитини належить волі. Вольові риси є стрижневими рисами характеру, адже за наявності мети, яку особистість досягає в житті, долаючи перешкоди, є цілеспрямовуючим життя. Цілеспрямовані люди знаходять своє щастя в житті, вони вміють поставити перед собою чітку, реальну мету. Прагнення досягти своєї цілі робить людину рішучою та наполегливою. І.Павлов стверджував, що у вольової людини труднощі лише збільшують бажання реалізувати свою мрію. Вони вміють стримати себе, володіють терпінням, витримкою, вміють контролювати свої почуття за наявності перешкод. Ініціативність і творчість поєднані з наполегливістю, рішучістю та витримкою, допомагають обдарованим дітям самореалізуватися.

Отже, батьки покликані допомогти дитині відкрити її життєве покликання, реалізувати себе як особистість. Вони не мають права втратити обдаровану дитину, бо, втрачаючи талант, обдарування, здібність, вони втрачають майбутнє. Тому батьки повинні бути терплячими, безмежно вірити в дитину, тоді ця дитина виросте хорошою творчою людиною.

ЯК ТВОРЧО РОЗВИВАТИ ДИТИНУ

Чи допомагаєте Ви розвиватися дитині творчо? Якщо Ви дійсно хочете, щоб Ваші діти були талановиті і творчо активні, потрібно докласти до цього немало зусиль. Щоб Ви самі могли вирішити, в якому напрямі потрібно працювати, пропонуємо Вам декілька порад.

1. Відповідайте на питання дитини терпляче і чесно.

2. Сприймайте питання і вислови дитини всерйоз.

3. Надайте дитині кімнату або куточок винятково для її справ.

4. Знайдіть місце, де дитина змогла б показувати свої роботи і досягнення.

5. Не лайте дитину за безлад на столі, якщо це пов'язано з її творчим процесом. Проте вимагайте упорядковувати робоче місце після його закінчення.

6. Покажіть дитині, що її люблять і приймають, безумовно, таким, якою вона є, а не за її успіхи і досягнення.

7. Доручайте своїй дитині посильні справи і турботи.

8. Допомагайте їй будувати свої власні плани і ухвалювати рішення.

9. Допомагайте їй покращувати результати своєї роботи.

10. Беріть вашу дитину в поїздки по цікавих місцях.

11. Допомагайте дитині спілкуватися з ровесниками з різних культурних шарів.

12. Не порівнюйте свою дитину з іншими, указуючи при цьому на її недоліки.


Описание: http://dvman.dnepredu.com/uploads/org4165/user_353853/photofile_1394117975_662720210_big.jpg

     З метою формування інтелектуального потенціалу нації шляхом створення оптимальних умов для виявлення та підтримки обдарованої молоді, її заохочення до наукової діяльності понад 30 років щорічно проводиться Всеукраїнський конкурс-захист науково-дослідницьких робіт Малої академії наук України.
     Конкурс-захист проходить у 3 етапи:
  •                   перший – місцевий, районний (листопад – грудень);
  •                   другий – обласний (лютий – березень);
  •                   третій – Всеукраїнський (березень – квітень).
     Для того, щоб мати можливість брати участь у Всеукраїнському конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт, кожен бажаючий учень 8-11 класів повинен подати заяву про вступ до комунального позашкільного навчального закладу «Мала академія наук учнівської молоді» Дніпропетровської обласної ради» (КПНЗ «МАНУМ» ДОР»). Зарахування до лав учнів-членів Дніпропетровського відділення Малої академії наук України зазвичай відбувається з 15 по 30 вересня кожного року.
     Визначившись з напрямком своїх наукових досліджень та обравши одну з 65 секцій 12 наукових відділень для вступу до комунального позашкільного навчального закладу «Мала академія наук учнівської молоді» Дніпропетровської обласної ради» учень подає такі документи:
  •                  особисту заяву на вступ до КПНЗ «МАНУМ» ДОР»;
  •                  характеристику з навчального закладу, де навчається учень;
  •                  згоду на обробку персональних даних від батьків або учня (якщо учень отримав паспорт);
  •                  заяву на благодійний внесок та чек (або копію чека) про оплату благодійного внеску.
   Навчання в закладі організовано за очною та заочною формами. Очна форма навчання передбачає щотижневу індивідуальну та гурткову роботу за секціями наукових відділень. Заочна форма передбачає проведення установчої (жовтень – листопад) та зимової (грудень) сесій під час осінніх та зимових канікул.
      Пройшовши підготовку у формі сесій, кращі учні беруть участь у щорічному загальнонаціональному конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України.
     Підготовка до конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт та участь у ньому – це величезна повсякденна робота, інтелектуальний та комунікативний тренінг. МАНівці відриваються від шкільних підручників, спілкуються з науковцями, і, як свідчить практика, більшість із них у подальшому не пориває з наукою. Завдяки участі в конкурсі МАН формується нове покоління українських науковців і практиків. 

Мала академія наук чекає на вас!

ДО УВАГИ
учнів 9-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів, вчителів, батьків!!!
Інформація про вступ


                                                                                                       Мала академія наук чекає на вас!
Обдаровані діти | kharkiv


виявлення обдарованих дітей


Офіційний сайт Ковельської міської гімназії

Робота з обдарованими дітьми - презентація з виховної роботи



Презентація "Методичні рекомендації щодо роботи з обдарованими дітьми"

ДУУ№2 "Орленок" - ОБДАРОВАНІ ДІТИ




Презентация на тему "Виявлення обдарованих дітей" - скачать ...






Блог вчителя початкових класів Сосули Ольги Антонівни: Обдаровані діти







https://dvman.dnepredu.com







Обдаровані діти: виявлення, навчання, розвиток | Газета "Справи ...

Немає коментарів:

Дописати коментар

  8 вересня 2021 року на черговому засіданні Уряду схвалено постанову КМУ «Про внесення змін до Положення про всеукраїнський конкурс «Учител...