Сторінка для батьків

Положення про батьківські збори



ПОЛОЖЕННЯ
про батьківські збори
та батьківський всеобуч
1.     Загальні положення

1.1. Авторитет школи та вчи­телів у багатьох випадках визна­чається організацією та проведен­ням батьківських зборів.
1.2. Батьківські збори — форма аналізу, осмислення на основі да­них педагогічної науки, досвіду виховання.
1.3. Батьківські збори — це школа виховання батьків, форму­юча батьківська суспільна думка, батьківський колектив.
1.4. Батьки (особи, які їх замі­нюють) зобов'язані відвідувати батьківські збори, які проводить школа (із Статуту школи).
1.5. Даний документ є локаль­ним актом щодо питань регулю­вання відносин між школою та батьками.

2.     Мета та задачі батьківських зборів

2.1. Виховання батьків, бать­ківського колективу.
2.2. Формування батьківської суспільної думки.
2.3. Ознайомлення батьків із питаннями педагогіки, психо­логії, законодавства України.

3.     Види батьківських зборів

3.1. Існують такі види бать­ківських зборів:
• організаційні;
• тематичні;
• збори-диспути;
• звітові;
• збори-консультації;
• збори-співбесіди.
3.2. Батьківські збори, як пра­вило, є комбінованими.
3.3. Основна частина батьківсь­ких зборів—педагогічна просвіта (батьківський всеобуч).
3.4. Батьківський всеобуч пла­нується відповідно до:
• вимог соціуму;
• напряму роботи школи;
• вікових особливостей дітей



4.     Задачі батьківського всеобучу

4.1. Знайомство батьків з ос­новами педагогічних, психоло­гічних, правових знань.
4.2. Забезпечення єдності ви­ховної взаємодії школи та сім'ї.
4.3. Узагальнення та розпов­сюдження позитивного досвіду виховання.
4.4. Попередження батьків про уникнення найпоширеніших по­милок.
4.5. Залучення батьків до актив­ної участі у виховному процесі.

5.     Проведення батьківських зборів

5.1. Загальношкільні бать­ківські збори проводяться один раз на семестр за планом роботи школи.
5.2. Основні питання, які роз­глядають на зборах:
а) ознайомлення:
•  з документами про школу;
•  з основними напрямками роботи школи;
•  із задачами, які стоять перед школою;
•  зі звітами про роботу;
•  із локальними актами;
б) обмін досвідом щодо питані виховання дітей;
в) використання знань, умінь можливостей батьків у робот з дітьми;
г) надання допомоги у вирішенні господарчих питань.
5.3. Класні батьківські зборі проводяться один раз на семестр.
5.4. Основні питання, які роз­глядають на батьківських зборах
• аналіз навчально-виховного процесу у класі;
• задачі, які визначають по­дальшу роботу;
• планування,  організа­ція діяльності щодо виконанні задач;
• підведення підсумків;
• актуальні педагогічні, психологічні, правові проблеми (бать­ківський всеобуч).
5.5. При підготовці та проведенні батьківських зборів слід враховувати ряд важливих мо­ментів:
• атмосферу співробітництва школи та сім'ї щодо реалізації програми посилення «плюси та ліквідації «мінусів» у характері та поведінці дитини;
•  інтонацію зборів: радимо та роздумуємо разом;
•   професіоналізм педагогів — знання, компетентність (про життя кожної дитини не лише у школі, а й за її межами, уявлення про рівень їхніх вимог, стан здоров'я);
•  добрі, довірливі стосунки
•  головні показники ефект­ності батьківських зборів —  це:
а)  активна участь батьків:
б)  атмосфера активного обговорення питань;
в)  обмін досвідом;
г) відповіді на питання, поради та рекомендації

6.     Права батьківських зборів
Батьківські збори мають право:
а)  звернути увагу батьків на:
•  правильне виконання рішень зборів;
• виконання п. 4 ст. 52 Закону України «Про освіту» (батьки (за­конні представники) навчаються, вихователі несуть відповідаль­ність за виховання дітей, отри­мання ними основної загальної освіти);
• виконання п. 4 ст. 17 Закону України «Про освіту» (відпові­дальність за ліквідацію учнівсь­кої академзаборгованості протя­гом наступного навчального року покладається на їхніх батьків (за­конних представників);
• виконання Статуту школи (батьки зобов'язані вико­нувати Статут школи);
• обговорення питань про шкільне життя та прийняття рішень у формі пропозицій;
б) запрошувати на збори спе­ціалістів:
• юристів;
• лікарів;
• психологів;
• працівників правоохоронних органів;
• членів адміністрації школи;
• представників громадських організацій.
Усі пропозиції батьківських зборів розглядаються посадовими особами Закладу з наступними повідомленнями про результати розгляду, термін розгляду пропо­зицій — один місяць.

7.     Документація батьківських зборів

7.1.  На всіх батьківських збо­рах ведеться протокол.
7.2. Протоколи батьківських зборів:
• підписуються головою та секретарем батьківських зборів;
•   зберігаються у методичному кабінеті школи та відносяться до шкільної документації;
• протоколи класних бать­ківських зборів зберігаються у класних керівників.
7.3.  Зошит протоколів пови­нен бути прошнурований, прону­мерований, скріплений підписом Голови батьківського комітету.
7.4. Матеріали батьківських зборів зберігаються у методич­ному кабінеті у папці зі скорозшивачем та відносяться до шкільної документації.
7.5. Термін зберігання прото­колів та документів до них визна­чається терміном навчання учнів на визначеному щаблі:
•    1—3-ті класи — 3 роки;
•    5—9-ті класи — 5 років;
•   10—11-ті класи — 2 роки.


8.     Заключні положення

8.1. Батьківський всеобуч, який проходить на батьківських збо­рах, може змінюватись у зв'язку зі змінами:
•  соціуму;
• напрямку роботи школи;
•  рівня освіти батьків.
8.2.  Зміни та доповнення до батьківського всеобучу розроб­ляються спільно з:
•  адміністрацією;
•  психологами;
•  головою  методичного об'єднання класних керівників;
• представниками науки.
8.3.   Зміни та доповнення до батьківського всеобучу розгля­даються на засіданні педагогічної ради у присутності представників загальношкільного батьківсь­кого комітету та затверджуються педрадою.



                Батьківські збори є найважливішою формою взаємодії сім'ї і школи, засобом підвищення ефективності навчально-виховного процесу. Однак для того, щоб воно дійсно виконувало свою роль, необхідно його правильно підготувати і провести. Багато батьків скаржаться на те, що в сучасній школі на зборах класні керівники обговорюють лише організаційні та матеріально-технічні питання, збираючи гроші з батьків.

Які ж функції повинні виконувати батьківські збори?
               Серед таких функцій слід вказати:
1)     ознайомлення батьків зі змістом та методикою навчально - виховного процесу в школі (характеристика використовуваних навчальних програм, методів навчання, розповідь про проведені позаурочних заходах, факультативах, гуртках і т.п.);
  2) психолого - педагогічна освіта тат і мам, яке може виражатися в інформуванні батьків про особливості конкретного віку, умови успішної взаємодії з дітьми і т.д.;
3) залучення батьків до спільного з дітьми діяльність (позаурочні заходи - конкурси, екскурсії, походи тощо);
4) спільне вирішення організаційних питань (харчування, чергування, дисципліни та інших проблем).
Вибір виду і форми батьківських зборів залежить від його тематики і поставлених цілей.
Серед видів можна виділити: організаційні (присвячені, наприклад, майбутньої далекої екскурсії дітей або підготовці до багатоденні походи), збори за планом психолого - педагогічного освіти (наприклад, лекція з залученням психолога про умови успішного спілкування з підлітками), тематичні, зборів-диспути з актуальних проблем навчально - виховного процесу, підсумкові (четвертної) і т.д. Тематика батьківських зборів зазвичай визначається педагогами і може обговорюватися на батьківському комітеті.
Батьківські збори так само можна розділити на загальношкільні, збори  з паралелей і класні.
Загальношкільні батьківські збори проводяться зазвичай рідше, ніж класні, раз - два на рік, і то в разі потреби. Тат і мам знайомлять з новими статутними документами школи, нормативними актами у сфері освіти, з основними напрямками, завданнями і підсумками роботи навчального закладу. Збори батьків певної паралелі може проводитися у випадку необхідності обговорення найважливішої проблеми, питання, що стосується тільки учнів даних класів (наприклад, збори батьків випускних класів, тат і мам першокласників).
Класні батьківські збори організовуються кілька разів на рік зазвичай в кінці чверті, триместр, півріччя. На них обговорюються найважливіші завдання навчально-виховної роботи в даному класі, проводиться планування виховної роботи, визначаються способи і методи ефективного співробітництва сім'ї і школи, підводяться підсумки виконаної роботи.
 З чого починається підготовка до батьківських зборів?
З визначення його тематики. Необхідні теми нерідко повідомляються адміністрацією, визначаються самостійно педагогами (класним керівником, або вчителями - предметниками), пропонуються батьками. Дуже важливо порадитися з батьками дітей стосовно того, які питання і проблеми їх цікавлять.
   Далі слід визначити форму проведення зборів та його зміст - можливо, навіть написати коротко конспект з викладенням інформації, яку треба довести до відома батьків.
   Нерідко батьківські збори зводяться до монологу педагога, проте слід активно залучати батьків до обговорення проблем навчально - виховного та організаційного характеру.
    Збори можуть проводитися у формі лекції (у ролі лектора - педагог, психолог, лікар), дискусії, роботи по групах для обговорення найважливіших питань роботи і т.д.
     Найчастіше використовується традиційна форма проведення батьківських зборів - виступ класного керівника з подальшими його відповідями на запитання батьків.
      Зміст для зборів можна почерпнути з психолого - педагогічних книг, газет і журналів, спілкування з вчителями - предметниками, дітьми, батьками, шкільною адміністрацією.
     ід заздалегідь домовитися з фахівцями, які допоможуть вам провести збори – з педагогами - предметниками, соціальним педагогом, шкільним психологом, медичними працівниками. Дуже добре, якщо вдасться залучити до підготовки зборів батьків. Якщо в планах стоїть виступ батьків, необхідно хоча б у загальних рисах обговорити основні тези, напрямки виступу.
     Визначившись з тематикою, формою проведення та змістом зборів, необхідно підготувати засоби - ілюстрації, документи (наприклад, шкільні щоденники та журнали, нормативні документи - Статут Школи, Правила учнів). Важливо так само встановити час проведення зборів і підготувати для його проведення приміщення, подбавши про його чистоту, провітрювання та забезпечення місць для всіх учасників.
      Інформація про час і місце проведення зборів повинна бути донесена до батьків завчасно - можна записати її в щоденниках учнів, зателефонувати тим татам і мамам, чия присутність у зв'язку з обговорюваною проблемою дуже важлива для вас. Непогано буде, якщо батьки розпишуться в щоденниках, що ознайомлені з оголошенням про проведення зборів, а якщо не зможуть прийти, то нехай попередять заздалегідь. Завчасне оповіщення дозволить батькам скорегувати свої плани на вечір і знайти час для відвідування батьківських зборів.
            Основне виступ на зборах не повинно займати багато часу - ввечері після роботи більшість батьків навряд чи адекватно його сприймуть. Необхідно мати чіткий план проведення зборів - після виступу виділити час на запитання батьків, обговорення інших тем. Бажано про витівки окремих учнів повідомляти їх батькам в індивідуальному порядку (наприклад, в розмові після загальних зборів).
      Щоб батьки були з самого початку гарним помічниками школи, їх треба активно підключати до вирішення актуальних питань навчально - виховного процесу, залучати до спільного з дітьми позаурочну діяльність. Батьківський комітет, обраний на батьківських зборах, - важлива опора класного керівника. Багато питань педагогу допоможуть вирішити саме члени батьківського комітету. На зборах після обговорення організаційних моментів (харчування, фінансово - матеріальних аспектів організації позаурочних заходів, підготовки до іспитів, випускного вечора і т.п.) треба відразу визначити ступінь і форми участі батьків у вирішенні даних проблем.
       Педагогу не слід забувати, що батьківські збори, на якому відбувається особиста зустріч класного керівника з батьками його підопічних - важливий засіб формування думки тат і мам про школу, вчителів, яким вони довіряють своє чадо. До зборів слід ретельно готуватися, продумуючи грунтовно його методику і зміст.




Діти спостерігають за дорослими – і вчаться

Олена, мати 10-річної Катрусі, розповідає: «Нещодавно до моєї дочки зайшла на гостину її подруга. Ми трохи поспілкувалися. За кілька днів донька повідомила, що подруга говорила про мене як милу і спокійну жінку і висловила бажання вирости такою ж і моїй дочці. Я здивувалася, адже ми розмовляли з Катрусиною подружкою лише декілька хвилин. Як мати я виявила звичайнісіньку гостинність, але в очах доньчиної подруги це стало чимось непересічним.
Інша Катрусина подруга якось сказала: «Мій батько зневажає жінок». Я приголомшено запитала, чому вона так думає. З’ясувалося, що дівчинка стала свідком суперечки між батьками з приводу політики, унаслідок чого батько сказав матері: «Замовкни». Досі дівчинка жодного разу не бачила, щоб тато так досить грубо ставився до мами».
На перший погляд, обидві ситуації достатньо незначні, адже діти ще багато чого не розуміють. Однак дорослим варто враховувати, що діти постійно спостерігають за ними й чинять так само. Старе правило: «Роби так, як я кажу, а не так, як я роблю» не працює.
Сучасні діти швидше засвоюють новий досвід, дізнаючись про останні новини з Інтернету. Сучасна система освіти розвиває в дітей прогресивні навички. Діти залучені до значної кількості занять, спілкуються з великою кількістю людей і мають широкий погляд на світ.
Сучасні діти вже завтра стануть дорослими, тому важливо навчити їх належно поводитися. Для цього батькам варто показувати своїй дитині приклад правильної поведінки, а не вчити її на словах. У цьому вам допоможе низка порад.
1. Розвивайте навички саморефлексії. Указувати іншій людині на її недоліки або критикувати її достатньо легко, натомість набагато складніше демонструвати приклад правильної поведінки. Діючи у звичний для вас спосіб, ви можете навіть не замислюватися про вплив ваших дій на дитину. Щодня сповільнюйтеся і звертайте увагу на те, що ви робите і як саме це сприйматиме дитина. Намагайтеся дивитися на життєві ситуації її очима.
2. Запитайте людей, котрим ви довіряєте, як вони бачать вас. Якими, із точки зору інших людей, є ваші сильні сторони, а що, на їхню думку, ви можете робити краще? Більшість людей відкидає всі негативні зауваження на свою адресу; багато хто з них готовий чути про себе лише компліменти. Не допускайте критики щодо себе, коли ви до неї не готові. Натомість поцікавтеся думкою про себе людини, котрій довіряєте. Однак при цьому варто зважати, що, скажімо, ваш чоловік може не втриматися від надмірної критики вашої особи, коли засмучений. Не виключено й те, що ваш друг жартома наголосить на ваших недоліках. Не цікавтеся їх думкою. Ви потребуєте людини, котра зможе об'єктивно вказати вам на ваші переваги й слабкі сторони. Найліпше в цьому сенсі здатен зарадити психолог, але й він обізнаний тільки про те те, що ви йому розповідаєте, оскільки не має змоги бачити вас у повсякденному житті.
3. Подумайте про те, який слід ви б воліли лишити після себе. Що про вас говоритимуть і яким (якою) пам'ятатимуть після вашої смерті? Такі думки можуть виявитися для вас болісними, але вони є слушним нагадуванням про те, що час швидкоплинний. Будьте уважні до своїх дій: намагайтеся стати такою людиною, якою б ви хотіли, щоб вас запам'ятали. Щодня зосереджуючи власну увагу на тому, що для вас справді важливо, ви легше організовуватимете свій день і робитимете правильний вибір у тих чи інших життєвих ситуаціях. Крок за кроком учіться усвідомлювати, чого ви хочете, а чого ні у своєму житті.
4. Звертайте увагу на особливості ваших щоденних розмов. Запишіть свою звичайну розмову на диктофон. Не варто записувати голос інших людей – просто уявіть, що ви розмовляєте самі з собою телефоном, і запишіть розмову. Звертайте увагу, яким тоном ви розмовляєте і які слова добираєте. Чи виявляєте ви повагу в розмові? Чи чесні ви зі співрозмовником і чи уважні до його почуттів? Така вправа нагадує саморефлексію. Почувши себе зі сторони, ви зрозумієте, наскільки це важливо вам для розуміння себе. Ця вправа потрібна не для того, щоб критикувати себе, а для усвідомлення особливостей способу спілкування з людьми навколо.
Багатьох батьків вражають моменти, коли вони чують, як їхня дитина вимовляє лайливе або грубе слово. Вони не розуміють, що в такі моменти дитина наслідує їх. І, ймовірно, вони й самі так розмовляють удома.
5. Ставтеся до дітей із повагою. Насправді шанобливо слід ставитися до всіх людей. Але почніть хоча б зі своєї дитини. Те, що ви прожили більше років, не означає, що думкою дитини можна легковажити. Часто батьки ігнорують дитину, ніби її немає поруч. Так робити в жодному разі не варто. Дитина все бачить, відчуває й запам'ятовує. Щось із побаченого вона приймає, дещо – відкидає. Однак такі моменти закладають фундамент її взаємовідносин з іншими людьми.

Організація харчування дітей - Дошкільний підрозділ Ставківського ...

Батьки можуть впливати на організацію харчування дітей у школах та садочках.  Кожна мати чи батько мають право зайти у їдальню школи чи дитсадка і поцікавитися, що їсть її дитина (будь ласка, зауважте, що при цьому ви маєте бути здоровим/здоровою та обов'язково зняти верхній одяг).  Перше, на що варто звернути увагу, це на організацію інформаційного стенду на якому має бути:

  • меню-розклад на кожен день (склад та кількість продуктів заздалегідь затверджується у виконавчому органі місцевого самоврядування). Усі дані, вказані в меню, мають відповідати тому, що дитина має на тарілці згідно її вікової групи;
  • примірне двотижневе меню, погоджене власником закладу та територіальним органом Держпродспоживслужби, складається з урахуванням забезпечення сезонними продуктами;
  • книга відгуків та побажань;
  • інформація про організацію, яка здійснює організацію харчування у закладі освіти;
  • якщо у закладі освіти  є буфет, має бути погоджений у Держпродспоживслужбі асортиментний перелік. Батьки можуть перевірити, чи немає серед продукції, яка продається у буфеті школи, забороненої. Варто зазначити що у закладах освіти забороняється використовувати продукти, що містять синтетичні барвники, ароматизатори, підсолоджувачі, підсилювачі смаку,  консерванти;
  • повинні бути виставлені розміряні за вагою контрольні порції страв на день.
  • У їдальні зобов’язані залишати добову порцію. Така порція зберігається промаркована в холодильнику і складається з усього, що входило в харчування дитини (із зазначенням, які страви, в який день або час були відібрані).
  • У їдальні, або поряд, обов’язково повинні бути створені умови для особистої гігієни, а саме: рушники, мило біля раковини, щоб діти змогли вимити руки. Згідно  санітарних норм у їдальні має бути не тільки холодна, а й тепла вода.


Питний режим

Велике значення в організації харчування дітей має питний режим. Для його забезпечення:

  • мають бути обладнані питні фон­танчики, якщо для пиття використовують сиру воду, що відпові­дає ДСТУ 2874-82 "Вода питна";
  • у разі заборони використання сирої води для пиття застосовують кип'ячену;

Норми фізіологічних потреб населення України в основних харчових речовинах і енергії


 Завітавши у їдальню закладу освіти радимо батькам звернути увагу на  зовнішній вигляд працівників: 

  • усі мають бути у спецодязі, волосся має бути підібране і заправлене під головний убір;
  • на роботу до їдальні допускаються тільки особи, які мають дані про проходження медичного огляду, мають особову медичну книжку (ОМК). У разі відсутності даного документу або відсутності  у ОМК відповідного переліку необхідних обстежень, роботодавець має право не допустити працівника до виконання своїх обов'язків.


Батьки у їдальні закладу освіти можуть;

  • спробувати тарілку рукою: чи їжа, яку дали дитині, тепла, чи холодна;
  • перевірити чистоту їдальні та посуду, в якому подають їжу дітям;
  • купити собі порцію їжі у шкільній їдальні і скуштувати її, щоб переконатися, що все свіже і доварене;
  • зважити порцію, щоб переконатися, що усі складові порції відповідають затвердженим ваговим нормам. Ваги для цього мають бути або у самій їдальні, або у харчоблоці – в такому разі можна попросити працівників провести цей вимір та простежити за вагою, не заходячи у харчоблок.

Задля здійснення контролю за організацією харчування, роботою харчоблоку, постачанням продуктів харчування - батьки можуть створити комісію з  організації харчування у закладах освіти, можуть брати участь у бракеражній комісії, яка здійснює щоденний контроль за якістю готових страв, створювати раду з харчування.

Батьки навіть можуть делегувати представника батьківської громади закладу освіти для перевірки харчоблоку, щоб він з’ясував, у якому стані і як зберігаються та готуються продукти. Для цього представнику батьків необхідно  пройти медичний огляд  і отримати особову медичну книжку.

Після проведення контролю за організацією харчування учнів необхідно  зафіксувати виявлені недолік. Документ складається у довільній формі, оскільки чітких вимог до його складання законодавство не передбачає. Це має бути опис виявлених проблем у організації харчування учнів. За результатами виявлених недоліків батьки та адміністрація закладу можуть звернутись до організації. яка надає послуги з харчування у цьому закладі, або до відповідних органів, на які покладені функції контролю.


Зовнішній контроль за організацією харчування учнів здійснюють:

  • територіальні органи Держпродспоживслужби;
  • органи виконавчої влади та місцевого самоврядування;
  • органи управління освітою.

  

Організацію харчування у ДНЗ здійснюють відповідно до спільного Наказу МОЗ та МОН від 17.04.2006 №298/227 "Про затвердження Інструкції з організації харчування  дітей у дошкільних навчальних закладах" 

Відповідальний за виконання та дотримання норм харчування у садочках є:

  • керівник закладу та засновник закладу.

 

У дитячому садочку  обов’язок та контроль дотримання затверджених норм харчування покладено на медичну сестру

Режим харчування  затверджується    керівником    закладу та залежить від режиму роботи.  Їжу необхідно  видавати   дітям   у   суворо    визначений    час,  4-5  разів на добу з інтервалами у 3-4 години.
Завезення продуктів   харчування   і  продовольчої  сировини  повинні залежати від терміну їх реалізації  та кількості дітей,  які  відвідують  заклад,  при  цьому  частота завезення  повинна  становити  2-3  рази  на тиждень  (м'ясні страви готуються - 4 рази, сирні та рибні - 2-3 рази на тиждень);

Консерви    м'ясні,    рибні   та   овочеві   можуть використовуватися  як  виняток у разі відсутності м'яса, риби, свіжих  овочів,  але  тільки  після  їх термічної обробки при приготуванні перших і других страв. При цьому необхідно закуповувати натуральні  консерви  без  додавання  олії,  томату,  оцту.
Ураховуючи можливі перебої у постачанні продуктів харчування, у дошкільному навчальному закладі повинен бути двотижневий запас рибних, м'ясних консервів, молочних продуктів тривалого терміну зберігання,  фруктів. Запас овочів у дошкільному  навчальному  закладі повинен бути не більше ніж на 20 діб; круп, бобових - 30 діб.


Меню – розклад у ДНЗ : складається щоденно  та  окремо  для  двох  вікових груп - дітей  віком  до 3 років та дітей віком від 3 до 6(7) років відповідно до  затверджених   норм   харчування


Видача готових страв дозволяється тільки  після  зняття  проби медпрацівником (лікар,  медсестра,  дієтсестра), у разі  його  відсутності -іншою особою.


Наказ МОН та МОЗ про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах 

Як навчити дитину читати і писати англійською?

Як навчити дитину читати і писати англійською?

На початку нового навчального року доволі актуальним є питання, як навчити дитину читати і писати англійською. Коли варто починати, на що звертати особливу увагу, якими навчальними матеріалами користуватися? Спробуємо відповісти на ці запитання за методикою Англійська Хелен Дорон і в кінці публікації розповімо, як це можна організувати для задоволення вашої дитини.

Перша зацікавленість літерами у дітей з’являється вже у віці 3-4 років, саме тоді можна почати знайомство з алфавітом. Для цього необхідно вдома мати англійський алфавіт у вигляді плакату, окремих букв та карток, з якими дитина зможе грати. І звичайно ж, не забувайте про англомовні книжки, читайте їх разом з дитиною. Користь буде навіть від того, що дитина просто слідкує за тим, як Ви читаєте.

Поступово до 5-6 років потреба в читанні та інтерес дитини до нього зростає. За умови, що ви вже разом читали книги з малюком, він знатиме невелику кількість слів візуально напам’ять, так звані «sight words». Це найчастіше вживанні слова, які знає дитина, часто не розуміючи навіть правил читання. Таке явище буває і в рідній мові, коли чотирирічні діти, що не вміють читати, знають напам’ять слово «аптека» чи назви магазинів.

На цьому етапі зазвичай діти вже готуються до школи, тренують руку до письма, тому особливих складнощів з письмом англійською виникати не повинно. Намагайтеся лише урізноманітнити процес тренування мілкої моторики Вашої дитини: малюйте літери на піску, ліпіть їх з пластиліну, вирізайте з паперу.

За стандартами Нової української школи першокласники ще не вчаться читати і писати, вчать англійську лише усно. А з 7 років вже можна зосередитися на ґрунтовному навчанні.

Навчання читання англійською відбувається такими шляхами:

  • за допомогою фоніксів (вивчення повторюваних звуків);
  • поскладово (як і в рідній мові);
  • методом цілих слів (більш вживаний варіант, адже в правилах читання англійської мови є багато винятків і ніколи не можна бути абсолютно впевненим щодо правильності прочитання слова).

А як же зробити процес навчання читання і письма англійською якісним, легким та цікавим? Саме для цього спеціалісти освітньої групи Helen Doron English розробили технологічний та яскравий курс Alphaboat.

Alphaboat - це новий захоплюючий курс для дітей від 5 до 8 років, який навчає учнів розмовляти, читати та писати англійською мовою. Він знайомить нас з новими друзями, які вирушили у захоплюючу пригоду, де учні дізнаються про значення дружби та інші важливі життєві цінності. Діти із задоволенням читають та пишуть у нових яскравих підручниках.

Шляхом повторного слухання, позитивного підкріплення та взаємодії у грі студенти засвоюють словниковий запас у 1200 слів. Курс Alphaboat включає 16 нових оригінальних пісень та 8 анімаційних епізодів.

Курс доповнюють сучасні додатки AlphaChat, Kangi Club та Helen Doron Stream, за допомогою яких можна повторювати вивчений матеріал будь-де і будь-коли. Це все дає змогу зробити читання і письмо засобом для подальшого навчання та пізнання світу, а не самоціллю.

Тож якщо Ви хочете щоб Ваш малюк читав і писав англійською із задоволенням, то у Вас є прекрасна можливість відвідати безкоштовне заняття з цього курсу у найближчому до Вас центрі Англійська Хелен Дорон.

Приєднуйтесь до дружньої родини Helen Doron English, яка налічує понад 3 000 000 студентів, та вивчайте англійську весело і з задоволенням. Запишіться на безкоштовний пробний урок вже сьогодні.

ЗАПИСАТИСЬ НА ПРОБНИЙ УРОК

Безпека дітей на дорогах: дванадцять правил

Безпека дітей на дорогах: дванадцять правил

Батькам складно забезпечити безпеку дитини, адже вони не можуть завжди бути поруч. Батьки забезпечують безпеку дитини вдома, а в школі це завдання лягає на плечі вчителів. Але хто несе відповідальність за безпеку дитини на дорогах? Незалежно від того, чи ходить дитина в школу сама або ви підвозите її на машині, вона повинна знати правила дорожньої безпеки.

Ми зібрали у статті найважливіші правила дорожнього руху і безпеки. Ви можете навчити їх своїх дітей.

Важливість правил безпеки на дорогах для дітей

На відміну від дорослих, діти з огляду на свій вік ще не знають, що можна, а що не можна робити на дорогах. Без нагляду дорослих і знання правил дорожнього руху діти можуть наражатися на ризик. Статистика показує, що 3% жертв ДТП є діти.

Коли мова йде про безпеку дітей, не може бути ніяких компромісів. До того часу, коли дитина підросте настільки, що зможе сама виходити з дому, ви повинні навчити її правил безпеки на дорогах. Гуляючи з дитиною, перевіряйте на практиці, чи правильно вона зрозуміла правила.

Розглянемо основні правила безпеки на дорогах, які будуть корисні для дитини.

12 правил безпеки на дорогах для дітей

Хоча діти й повинні знати правила безпеки на дорогах, їм не варто давати більше інформації, ніж вони готові сприймати. Почніть з декількох простих правил.

1. Звертай увагу на сигнали світлофора

Розкажіть дитині про те, що означає кожен колір світлофора:

  • зелений колір означає «йди». Тільки коли на світлофорі загоряється зелене світло, машини можуть їхати;
  • червоний колір означає «стій». Коли на світлофорі загоряється червоне світло, всі машини зупиняються;
  • жовтий колір означає «сповільнитись». Коли загоряється жовте світло на світлофорі, машини повинні сповільнитися і підготуватися до зупинки;
  • зображення людини, що йде, на перехресті призначене для пішоходів. Переходити дорогу можна тільки тоді, коли воно світиться зеленим. Але перед цим потрібно подивитися праворуч і ліворуч, щоб переконатися, що до вас не наближається автомобіль;
  • не можна переходити дорогу, якщо зображення з чоловічком горить червоним світлом.

2. Зупинися, подивись і переходь дорогу

По дорозі в школу дитині, можливо, доводиться переходити дорогу. Тому потрібно навчити дитину безпечно переходити дорогу.

Поясніть дитині, що переходити дорогу можна тільки по пішохідному переходу на зелене світло світлофора. Якщо поруч з переходом немає світлофора, дитина повинна дотримуватися таких правил:

  • подивитися праворуч, а потім ліворуч, щоб побачити, чи не їде поруч автомобіль;
  • якщо поруч їде автомобіль, потрібно його пропустити, і тільки потім переходити дорогу;
  • не можна переходити дорогу на повороті;
  • не можна переходити дорогу між двома транспортними засобами, що стоять.

До шести років дитина повинна переходити дорогу тільки разом з дорослими і тримати їх за руку.

3. Будь уважний. Не тільки дивись по боках, а й слухай

Поясніть дитині, що вона не завжди може побачити зустрічний автомобіль. Тому перед тим, як переходити дорогу, вона повинна прислухатися, чи не наближається автомобіль. Поясніть дитині, що вона повинна дотримуватися таких правил:

  • якщо дитина чує звук, що видається автомобілем, вона повинна зупинитися і подивитися ліворуч, а потім праворуч;
  • поясніть дитині, як розрізняти звуки: гучний шум двигуна означає, що автомобіль знаходиться поблизу, а тихий - що автомобіль далеко.

4. Не можна вибігати на дорогу

Діти бувають нетерплячі, іноді вони перебігають дорогу, щоб швидше дістатися до іншої сторони вулиці. Дитина також може вибігти на дорогу під час гри.

Поясніть дитині, що не можна переходити дорогу в непризначеному для цього місці або ходити по ній. Дитина може легко відволіктися і випустити вашу руку, коли ви переходите дорогу, або просто втекти від вас. Навчіть дитину завжди зберігати спокій, коли ви йдете по вулиці, і ніколи не тікати від вас.

5. Гуляй по тротуарах

Навчіть дитину ходити тільки по тротуарах, коли вона йде по вулиці. Покажіть їй хороший приклад: переходите дорогу тільки по пішохідному переходу. Неважливо, якою вулицею ви йдете, людною чи ні - ходіть тільки по тротуару, щоб залишатися в безпеці.

6. Переходь дорогу тільки по пішохідному переходу

Діти часто бігають по вулиці де завгодно. Це може бути небезпечно: машини не знижують швидкість, якщо поруч немає світлофора або попереджувального знаку. Поясніть дитині, що переходити дорогу можна тільки на світлофорі або по пішохідному переходу. Якщо поруч немає світлофора, дитина повинна дотримуватись правил, зазначених вище.

7. Коли їдеш в автомобілі, не висувай руки з вікна

Діти часто висувають руки з вікна, коли їдуть в машині. Старші діти можуть навіть висунути голову, щоб помахати зустрічним автомобілям або закричати щось. Діти вважають це кумедним, але насправді це може бути дуже небезпечно. Дитину може травмувати автомобіль, який їде назустріч.

8. Ніколи не переходь дорогу на поворотах

Повороти - це «сліпі плями» для водіїв. Якщо дитина переходить дорогу на повороті, у водія немає достатньо часу, щоб помітити її і пригальмувати. Поясніть дитині, що не можна переходити дорогу на повороті, бо це небезпечно.

9. Дотримуйся правил безпеки, коли катаєшся на велосипеді

Якщо ваша дитина вже настільки доросла, що сама катається на велосипеді, переконайтеся, що вона знає правила безпеки:

  • дитина завжди повинна одягати шолом перед тим, як сісти на велосипед;
  • перевіряйте справність велосипеда, коли дитина збирається покататися. Особливу увагу зверніть на те, чи справні гальма. Якщо дитина катається ввечері, перевірте, чи працює фара і чи встановлені світловідбиваючі деталі.

Не дозволяйте дитині кататися на велосипеді на багатолюдних вулицях без вашого супроводу.

10. Дотримуйся правил безпеки, коли їдеш в автомобілі

Ви можете забезпечити безпеку дитини в автомобілі, встановивши автокрісло або переконавшись, що дитина пристібнута паском безпеки. Щоб дитина залишалася в безпеці в транспорті, навчіть її наступних правил:

  • дитина не повинна ходити по салону транспортного засобу (маршрутного таксі, автобуса тощо);
  • якщо дитина стоїть в автобусі або маршрутному таксі, вона повинна триматися за поручні до повної зупинки;
  • дитина не повинна висувати руки або голову з вікна автомобіля, що рухається, або автобуса.

11. Будь завжди видимим

Якщо дитина збирається гуляти ввечері, одягти чорний одяг - погана ідея. Дитина буде в безпеці, якщо водії будуть добре бачити її навіть у сутінках:

  • якщо дитина гуляє або катається на велосипеді ввечері, її одяг повинен бути світлим або містити світловідбиваючі елементи;
  • протягом дня дитина повинна носити яскравий одяг;
  • якщо дитина заходить в автобус або маршрутне таксі, вона повинна махнути рукою, подаючи водієві знак.

12. Не поспішай

Дитина може поспішати, щоб наздогнати когось на вулиці або потрапити кудись вчасно. Це може бути небезпечно для неї. Навчіть дитину таких правил:

  • дитина не повинна поспішати, коли сідає в машину або виходить з неї - це може бути небезпечно;
  • коли дитина йде за руку з вами, вона не повинна відволікатися або тягнути вас у якийсь бік;
  • коли дитина сама йде по вулиці, вона не повинна поспішати;
  • дитина не повинна сама відкривати двері автомобіля, а тільки після того, як ви їй дозволите;
  • дитина не повинна грати або пустувати в салоні автобуса або на проїжджій частині.

7 порад, які допоможуть дитині зберігати безпеку на дорогах

Крім того, щоб навчити дитину правил безпеки, дотримуйтеся наступних порад.

1. В автомобілі дитина завжди повинна бути пристібнута. Якщо вона ще маленька, використовуйте автокрісло.

2. Коли дитина сидить в машині, заблокуйте двері, щоб вона не могла їх відкрити на ходу.

3. Вчіть дитину всіх правил на практиці. Наприклад, беріть її на велопрогулянки, щоб на власному прикладі навчити правил безпечної їзди.

4. Проявіть терпіння, коли гуляєте з дитиною. Покажіть приклад спокійної поведінки, щоб дитина нікуди не поспішала.

5. Будьте пунктуальні. Це допоможе вам не перевищувати швидкість і безпечно вести автомобіль.

6. Під час керування автомобілем не використовуйте мобільний телефон або інші гаджети.

7. Ніколи не залишайте дитину саму в машині.

Ігри та заняття, які навчать дитину безпеки на дорогах

Гра - це найкращий спосіб навчити дитину чогось важливого. Розглянемо кілька ігор і занять, за допомогою яких ви можете навчити дитину безпеки на дорогах.

1. Обговорення. Розповідайте дитині вигадані ситуації і запитуйте, як би вона вчинила. Наприклад: «Під час гри м'яч викотився на дорогу. Що ти зробиш?» або «Ти запізнюєшся до школи. Ти побіжиш, щоб встигнути?» Уважно слухайте, що відповідає дитина.

2. Намалюйте з дитиною плакат з дорожніми знаками. Так дитина краще їх запам'ятає.

3. Щоб запам'ятати правила безпеки на дорогах, дорожні знаки тощо, ви можете придумати з дитиною вірш або пісеньку.

4. Для дітей старшого віку хорошим способом вивчити правила безпеки можуть бути кросворди. Приклади ви можете знайти в інтернеті.

5. Коли гуляєте з дитиною на вулиці, запропонуйте їй вгадувати звуки, які ви чуєте навколо.

6. Щоб навчити дитину правил, використовуйте листи з тестами і завданнями. Ви можете завантажити такі тести для різних вікових груп.

Кілька фактів про безпеку на дорогах

1. У 50% випадків ДТП жертвами стають пішоходи або велосипедисти.

2. Носіння шолома для велосипедистів знижує ймовірність важких травм в результаті зіткнення на 40%.

3. Дотримання обмежень по швидкості знижує ймовірність травм під час зіткнення.

4. Дитячі автокрісла знижують ризик травматизму дітей у випадках ДТП на 54 - 80%.

5. Правильне використання пасків безпеки знижує ризик травматизму на 51%.

6. Коли ви знижуєте швидкість руху на 1 км/год, ви знижуєте ризик аварії на 2%.

Зробіть вивчення правил безпеки цікавим заняттям для дитини. Інакше дитина не буде сприймати те, що ви їй говорите. Ви можете об'єднати зусилля з іншими батьками і організувати заняття, які навчать дітей правил безпеки на дорогах. У дітей, як правило, сильно розвинена уява. Вони можуть перебільшувати те, що ви їм говорите. Тому будьте обережні: ваше завдання - навчити дитину, а не налякати її.



МОЗ дає поради учням, батькам і освітянам

Серед перших порад:

➡️ Оберіть лікаря для дитини та пройдіть профілактичний огляд. Отримайте довідку для школи й корисні поради від вашого лікаря про профілактику хвороб у навчальному закладі. Якщо ви ще не обрали свого лікаря і не підписали декларацію з педіатром чи сімейним лікарем для дитини, то саме час це зробити! Усі послуги у вашого педіатра чи сімейного лікаря – безоплатні, їх оплачує НСЗУ Національна служба здоров’я України. Докладніше про послуги, які надають терапевти, педіатри й сімейні лікарі:https://bit.ly/2tISVtz

➡️ Далі перевірте, чи є у дитини усі необхідні щеплення. Перед початком навчального року надолужте усі пропущені щеплення. Визначити найоптимальніший час уведення вакцин для найефективнішого захисту дітей від інфекційних хвороб можна за допомогою Календаря профілактичних щеплень: https://bit.ly/2KYHAjy

➡️ Придбайте необхідні для школи речі. Існують чіткі вимоги до шкільного одягу та приладдя. Наприклад, безпечний і якісний шкільний портфель має важити не більше 1 кг, мати ортопедичну спинку і світловідбивні елементи, а шкільна форма має містити щонайменше на 50% натуральних волокон. Докладніше про державні стандарти і важливі нюанси розкажемо уже в наступних публікаціях.

➡️ Обов’язково подбайте про робоче місце дитини. Тут мають значення багато умов — від висоти парти і розміру шрифту у підручнику до освітленості. У наступних публікаціях розкажемо про основні вимоги до робочого місця дитини у школі, а також як організувати сприятливе і здорове робоче місце вдома.

➡️ Привчіть дитину дотримуватись гігієни. Мити руки перед їжею і після туалету – найпростіше правило, яке захистить вашу дитину від десятка хвороб.


Серед перших порад:

➡️ Оберіть лікаря для дитини та пройдіть профілактичний огляд. Отримайте довідку для школи й корисні поради від вашого лікаря про профілактику хвороб у навчальному закладі. Якщо ви ще не обрали свого лікаря і не підписали декларацію з педіатром чи сімейним лікарем для дитини, то саме час це зробити! Усі послуги у вашого педіатра чи сімейного лікаря – безоплатні, їх оплачує НСЗУ Національна служба здоров’я України. Докладніше про послуги, які надають терапевти, педіатри й сімейні лікарі:https://bit.ly/2tISVtz

➡️ Далі перевірте, чи є у дитини усі необхідні щеплення. Перед початком навчального року надолужте усі пропущені щеплення. Визначити найоптимальніший час уведення вакцин для найефективнішого захисту дітей від інфекційних хвороб можна за допомогою Календаря профілактичних щеплень: https://bit.ly/2KYHAjy

➡️ Придбайте необхідні для школи речі. Існують чіткі вимоги до шкільного одягу та приладдя. Наприклад, безпечний і якісний шкільний портфель має важити не більше 1 кг, мати ортопедичну спинку і світловідбивні елементи, а шкільна форма має містити щонайменше на 50% натуральних волокон. Докладніше про державні стандарти і важливі нюанси розкажемо уже в наступних публікаціях.

➡️ Обов’язково подбайте про робоче місце дитини. Тут мають значення багато умов — від висоти парти і розміру шрифту у підручнику до освітленості. У наступних публікаціях розкажемо про основні вимоги до робочого місця дитини у школі, а також як організувати сприятливе і здорове робоче місце вдома.

➡️ Привчіть дитину дотримуватись гігієни. Мити руки перед їжею і після туалету – найпростіше правило, яке захистить вашу дитину від десятка хвороб.

Немає коментарів:

Дописати коментар

  8 вересня 2021 року на черговому засіданні Уряду схвалено постанову КМУ «Про внесення змін до Положення про всеукраїнський конкурс «Учител...