Робота шкільних методичних об"єднань природничо-математичного циклу

Положення

про шкільне методичне об’єднання вчителів

природничо-математичного циклу

Загальні положення:

Методичне об’єднання - структурний підрозділ внутрішньої системи управління навчально-виховним процесом, який координує методичну, організаційну, дослідно-експериментальну роботу вчителів математики, біології, хімії, фізики, астрономії, географії, природознавства, інформатики, економіки.

Методичне об’єднання вчителів здійснює навчально-методичне забезпечення загальної середньої освіти та позакласну діяльність з предметів, організовує вдосконалення відповідної фахової освіти і кваліфікації педагогічних працівників навчального закладу згідно з рівнями, визначеними законодавством.

Методичні об’єднання у своїй діяльності дотримуються Конвенції про права дитини, керуються Конституцією й законами України, наказами та рекомендаціями Міністерства освіти України органів керування освітою всіх рівнів, а також Статутом і локальними правовими актами школи, наказами й розпорядженнями директора школи, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, трудовим договором.

Структура та функції методичного об’єднання:

Структура методичного об’єднання включає всіх вчителів навчального закладу за галузями знань державного компонента освіти.

Методичне об’єднання може організовувати свою роботу за наявності 3-х та більше учасників.

Підрозділами методичного об’єднання є творчі групи вчителів.

Керує методичним об’єднанням керівник методичного об’єднання вчителів, яка (який) обирається на загальних зборах методичного об’єднання з відповідної галузі знань із числа найбільш досвідчених педагогічних працівників навчального закладу із відповідною фаховою освітою.

Робота методичного об’єднання проводиться відповідно до плану роботи на поточний навчальний рік. План укладається керівником методичного об’єднання, розглядається на засіданні методичного об’єднання, узгоджується та затверджується на засіданні методичної ради школи.

Засідання методичного об’єднання проводити не менше 4 разів на

навчальний рік. Про час і місце проведення засідання керівник методичного об’єднання зобов’язаний повідомити заступника директора школи з навчально-виховної роботи. За кожним обговорюваним на засіданні питанням ухвалюються рекомендації. Рекомендації підписуються головою методичного об’єднання.

При розгляді питань, що торкаються тематики або інтересів інших методичних об’єднань, на засідання необхідно запрошувати їхніх керівників (учителів).

Загальний контроль за роботою методичного об’єднання здійснює заступник директора школи з навчально-виховної роботи.

Основні завдання діяльності методичного об’єднання:

Задоволення потреб учнів в інтелектуальному, культурному й моральному розвитку.

Організація й проведення на високому професійному рівні навчально-виховної, методичної й дослідно-експериментальної роботи з математики, біології, хімії, фізики, астрономії, географії, природознавства, інформатики, економіки.

Удосконалювання методики проведення різних видів занять і їх навчально-методичного й матеріально-технічного забезпечення.

Підвищення педагогічної кваліфікації вчителів.

Проведення педагогічних експериментів.

Організація й проведення роботи щодо професійної орієнтації випускників і підготовка їх до вступу у вищі навчальні заклади.

Основні форми методичного об’єднання:

4.1. Проведення педагогічних експериментів із проблем методики навчання й виховання учнів і впровадження їхніх результатів в освітній процес.

4.2. Круглі столи, наради й семінари з навчально-методичних питань, творчі звіти вчителів і т.п.

4.3. Засідання методичних об’єднань із питань методики навчання й виховання учнів.

4.4. Відкриті уроки й позакласні заходи.

4.5. Лекції, доповіді, повідомлення й дискусії з методики навчання й виховання, питань загальної педагогіки й психології.

4.6. Вивчення й реалізація в навчально-виховному процесі вимог керівних документів, передового педагогічного досвіду.

4.7. Проведення предметних і методичних днів, тижнів.

4.8. Взаємовідвідування уроків.

4.9. Контроль за якістю проведення навчальних занять.

5. Основні напрямки діяльності методичного об’єднання.

5.1. Розробка, апробація та впровадження новітніх освітніх технологій та систем, перспективного педагогічного досвіду, поліпшення на цій основі організації методичної роботи в навчальному закладі.

5.2. Аналіз якості освітньо-кваліфікаційного забезпечення навчально-виховного процесу педагогічними кадрами.

5.3. Навчально-методичне консультування педагогічних кадрів навчального закладу.

5.4. Організація безперервного удосконалення фахової освіти та кваліфікації педагогічних кадрів.

5.5. Обговорення питань з методики викладання предмета , принципових питань програми Міністерства освіти, розглядання календарно-тематичних планів.

5.6. Надання допомоги вчителям у розвитку та підвищенні професійної майстерності.

5.7. Забезпечення своєчасного вивчення нормативних документів, виконання нормативних вимог до навчання та виховання учнів.

5.8. Підготовка та проведення олімпіад з базових дисциплін, конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт, турнірів юних науковців тощо.

5.9. Проведення системи заходів, спрямованих на розвиток творчого потенціалу педагогів, вивчення й узагальнення їхнього перспективного педагогічного досвіду та його впровадження, залучення кращих із них до конкурсів професійної майстерності, навчально-методичної та науково-дослідницької роботи.

6. Керівник шкільного методичного об’єднання:

6.1. Планує роботу методичного об’єднання на поточний навчальний рік.

6.2. Розподіляє методичні теми педагогічних працівників на поточний навчальний рік та організовує педагогічні читання на засіданнях методичного об’єднання.

6.3. Визначає функціональні обов’язки і ступінь відповідальності членів методичного об’єднання за їх виконання.

6.4. Відповідає за ведення документації шкільного методичного об’єднання (плани роботи, методичні рекомендації до засідань, тексти виступів, розробки уроків, зразки наочності тощо).

6.5. Відвідує засідання методичної ради школи.

6.6. Складає графік проведення методичних заходів з педагогічними працівниками.

6.7. Вивчає та аналізує роботу шкільного методичного об’єднання, складає списки необхідної науково-методичної літератури, технічних засобів навчання.

6.8. Створює банк даних (картотеку) педагогічних знахідок, досвіду, освітніх технологій, знайомить з ними членів методичного об’єднання.

6.9. Створює аудіо та відеотеку кращих освітянських доробок методичного об’єднання школи.

6.10. Збирає зразки кращих творчих робіт, виконаних учнями навчального закладу.

6.11. Організовує пошукові дослідження в галузі розробки та впровадження методики, технологій навчання і виховання.

6.12. Спрямовує свою роботу на виявлення,апробацію та впровадження в практику навчального закладу педагогічного досвіду, новинок навчально-методичної літератури, новітніх освітніх технологій та досягнень сучасної науки.

6.13. Готує навчальні матеріали та проводить І (шкільний) етап олімпіад з базових дисциплін.

6.14. Підводить підсумки та готує відповідні заявки на участь команди школи у подальших етапах олімпіад з базових дисциплін.

6.15. Організовує роботу вчителів у підготовці команди школи у Всеукраїнських олімпіадах з базових дисциплін на конкурсах-захистах дослідницьких робіт МАН.

6.16. Разом з заступником директора з навчально-виховної роботи готує навчальні матеріали для проведення зрізів знань учнів, складає план проведення предметного дня, призначає відповідальних та слідкує за його виконанням.

6.17. Звітує про роботу методичного об’єднання на методичній, педагогічній раді школи.

7. Обов’язки членів методичного об’єднання.

Кожен член методичного об’єднання повинен:

постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність;

мати особисту програму професійної самоосвіти;

брати активну участь в розробці відкритих заходів;

брати участь в роботі засідань методичного об’єднання, практичних семінарах і т.д.

Кожному учаснику методичного об’єднання необхідно знати:

тенденції розвитку методики викладання предмета;

«Закон України про освіту»;

нормативні документи;

методичні вимоги до встановлення кваліфікаційних категорій;

володіти основами самоаналізу педагогічної діяльності.

8. Права членів методичного об’єднання.

8.1. Готувати пропозиції й рекомендувати вчителів на підвищення кваліфікаційного розряду.

8.2. Висувати пропозиції про поліпшення навчального процесу в школі.

8.3. Порушувати питання про публікацію матеріалів щодо педагогічного досвіду, накопиченого в методичному об’єднанні.

8.4. Порушувати питання перед адміністрацією школи про заохочення вчителів методичного об’єднання за активну участь в експериментальній діяльності.

8.5. Рекомендувати вчителям різні форми підвищення кваліфікації.

8.6. Звертатися за консультаціями із проблем навчальної діяльності й виховання учнів до заступників директора школи.

8.7. Вносити пропозиції щодо організації й змісту атестації вчителів.

8.8. Висувати від методичного об’єднання вчителів для участі в конкурсі «Учитель року».

9. Документація методичного об’єднання.

9.1. Положення про методичне об’єднання.

9.2. Функціональні обов’язки членів методичного об’єднання.

9.3. Аналіз роботи методичне об’єднання за минулий рік.

9.4.Тема методичної роботи, її мета, пріоритетні напрямки й завдання на новий навчальний рік.

9.5. План роботи методичного об’єднання на поточний навчальний рік.

9.6. Банк даних про членів методичного об’єднання: кількісний і якісний склад ( вік, освіта, спеціальність, предмет, що викладається, загальний стаж і педагогічний, кваліфікаційна категорія, нагороди, звання, домашній телефон)

9.7. Відомості про теми самоосвіти вчителів методичного об’єднання.

Графік проведення нарад, конференцій, семінарів, круглих столів, творчих звітів, ділових ігор і т.д. у методичному об’єднанні.

9.8. Графік проходження атестації учителів методичного об’єднання на поточний рік.

9.9. Графік підвищення кваліфікації вчителів методичного об’єднання на поточний рік.

9.10. Графік проведення контрольних робіт (вносять самі вчителі або керівники методичних об’єднань).

9.11. Графік проведення відкритих уроків і позакласних заходів з предмета вчителями методичного об’єднання.

9.12. Відомості про професійні потреби членів методичного об’єднання.

9.13. Програми (авторські з предмета, факультативів, гуртків).

9.14. Інформація про навчальні програми і їхнє навчально-методичне забезпечення з предмета.

9.15. Календарно-тематичне планування (з предмета, з індивідуальних, факультативних занять, гуртків з предмета).

9.16. План роботи з молодими педагогічними працівниками.

9.17. Експрес, інформаційні й аналітичні довідки, діагностика.

9.18. Методичні рекомендації до засідань методичного об’єднання.

10. Керівництво діяльністю методичного об’єднання.

10.1. Контроль за діяльністю методичних об’єднань здійснюється заступником директора навчально-виховної роботи відповідно до планів методичної роботи школи й внутрішньошкільного контролю, затверджуваними директором.


Немає коментарів:

Дописати коментар

  8 вересня 2021 року на черговому засіданні Уряду схвалено постанову КМУ «Про внесення змін до Положення про всеукраїнський конкурс «Учител...